Pagina's

vrijdag 28 juni 2013

Alles voor Romeo

Caja Cazemier
Het boek “Alles voor Romeo” gaat over Anouk. Een gewoon normaal tienermeisje die elke dag lekker achter haar computer aan het hyven is. Gewoon zoals iedereen. Maar op hyves gebeuren soms ook andere dingen, niet alleen een WWW plaatsen bijv. Soms stuurt iemand je een viendschapsverzoek, terwijl je diegene niet eens kent. Dit gebeurt bij Anouk. Anouk woont samen met haar moeder en haar kleine zusje Lizzy, haar vader heeft hen verlaten. Anouk’s vriendin Jasmina heeft ze ook nog aan haar zijde gelukkig. Terug naar hyves. Anouk is natuurlijk nieuwsgierig en klikt het vriendschapsverzoek aan en later accepteert ze het. Hij heet Romeo en ze beginnen te chatten. Romeo wil een keer afspreken met Anouk, ze gaat, maar voor de zekerheid neemt ze Jasmina mee. Romeo en Anoek worden verliefd (is dat wel zo). Na een paar dagen is het aan. Romeo koopt allemaal cadeautjes voor Anouk, maar later krijgt hij schulden. Er is maar 1 mogelijkheid om deze schulden te betalen, en Romeo neemt anouk helemaal mee in de problemen. Ze wilt het niet! Maar het moet. “Alles voor Romeo.”
Ik vond dit boek heel erg spannend, omdat het best wel eens zou kunnen gebeuren in het echt. Ik had verwacht dat het een doodnormaal boek was, maar het was toch ietsje anders. Het is een best heftig boek en soms kwamen er onprettige dingen in voor. Je moet er van houden. Dit boek neemt je helemaal mee in de wereld van Anouk, en soms is dat dus best eng. Het is sowieso een aanrader voor ik denk kinderen vanaf 14 jaar en ouder. Niet lager want zoals ik al zei was dit boek best heftig. Mijn cijfer zou denk ik een 7.0 zijn. Ik denk dat als ik wat ouder zou zijn, dan had ik het boek een hoger cijfer gegeven.

Emilie Beemsterboer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten