Pagina's

dinsdag 24 september 2013

De Ruïnes van Gorlan

John Flanagan
Will is te "Vondeling" gelegd en groeit op in Redmont. Als hij 15 is krijgt hij een belangrijke beslissing voor zich. Zijn vader was volgens hem een ridder die is overleden in een belangrijk gevecht, dus hij wil ook ridder worden. Dan moet je dus naar de krijgsschool gaan. Als de belangrijke dag aangebroken is, worden ze (z'n zaalgenoten) beoordeeld door alle meesters, helaas is Will erg klein en dun, daarom word hij niet toegelaten, bij de krijgsschool. Wel wordt hij geaccepteerd als Grijze Jager, dan wordt hij leerling bij Halt, Uiteindelijk koos hij daarvoor, 6 maanden gaan voorbij en dan is de Jagersbijeenkomst, daar moet hij alle testen doen om te kijken of hij verder mag trainen bij halt, maar daar horen ze dat heer Morgarath weer plannen heeft, de Wargalzen zijn weer opgedoken, helaas word dat oorlog...
Ik vind dit echt een SUPER leuk boek! Het is echt een lekker vakantie boek, om op je stretcher bij het strand te lezen, ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen. Het boek volgt aan het begin 1 klas en na ongeveer 50 blz worden er 2 personen gevolgd het is echt een aanrader, bijna alle genre's komen voor... Grappig, Spannend enz. Het zou denk ik niet waargebeurd aangezien ik niet denk dat er van die grote monsters bestaan, op zich is het een jongens en meisjes boek, ik had bij dit boek echt dat ik het uit wou lezen, op het laatst word er ook doorverwezen naar boek 2 dat verhaal sluit hier op aan.
Mees Baas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten