Pagina's

zondag 2 maart 2014

De Test

De Test
Joelle Charbonneau

Cia leeft met haar familie in het toekomstige Amerika wat verdeeld is in koloniën. En zoals in de Hongerspelen moeten kandidaten op een gruwelijke manier tegen elkaar strijden, alleen gaat het dit keer om een plek op de universiteit. Als ze slagen worden ze de toekomstige leiders van het land en hebben ze de wereld aan hun voeten liggen. 

De uitverkorenen moeten verschillende testen maken, er wordt niet alleen maar getest of je slim bent of goed kan strijden, het is nog belangrijker dat je goede keuzes kan maken. En zo komt de beste leider voor het land tevoorschijn.

Ik heb niet echt genoten van het boek. De eerste vijftig pagina's waren wel goed, maar naar mate ik verder kwam in het boek, bleek dat het zowat een kopie was van de inwijding en de hongerspelen. Daar is op zich weinig mis mee, maar mij werd het iets te veel. De inwijding vond ik wel een leuke variant op de hongerspelen, maar dit verhaal loopt exact hetzelfde als de inwijding. Het gaat dan wel ergens anders over maar het principe is hetzelfde. Dat irriteerde mij echt terwijl ik dit boek las. Ik heb hierdoor het boek ook niet helemaal aandachtig gelezen. Daardoor begreep ik het einde niet echt en was het een beetje vaag. Kortom, de schrijf stijl was prima, het verhaal ook, maar het leek veel te veel op andere boeken en dat maakt het voor de lezer erg saai en voorspelbaar. Op de voorkant staat ook dat het beter is dan de hongerspelen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou dit boek een 6 geven, omdat het verhaal in principe wel goed is maar niet origineel. 


Jente-Floor Olthof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten